W ramach zajęć szkolnych w klasach VIIA, VIIB oraz VA, w celu wzbogacenia procesu nauczania i zwiększenia zaangażowania uczniów, wykorzystano dwa nowoczesne narzędzia edukacyjne: klocki Light Stax oraz okulary VR.
Zostały one zakupione w ramach rządowego projektu #Laboratorium Przyszłości. Oba urządzenia zostały zastosowane do ilustrowania i pogłębiania zagadnień fizycznych i matematycznych w sposób interaktywny i angażujący.
Klocki Light Stax zostały wykorzystane do organizacji warsztatów w klasie VA, w których uczniowie mogli tworzyć własne konstrukcje, świecące dzięki wbudowanym diodom LED. Poznali zasady łączenia elementów konstrukcyjnych, a także podstawowe pojęcia z zakresu elektroniki, takie jak obwody elektryczne i prąd.
Okulary VR zostały użyte w klasach VII do przeprowadzenia symulacji fizycznych, które umożliwiły uczniom „doświadczenie” zjawisk fizycznych w wirtualnej rzeczywistości. Zajęcia obejmowały symulacje dotyczące zjawisk takich jak siły, ruch, pole magnetyczne oraz prawo powszechnego ciążenia. Dzięki VR uczniowie mogli zobaczyć w trójwymiarowej przestrzeni, jak działają siły na ciała w ruchu, jak rozkładają się linie pola magnetycznego, a także przeprowadzać wirtualne eksperymenty fizyczne w bezpieczny sposób. Takie doświadczenie pozwoliło im lepiej zrozumieć abstrakcyjne zagadnienia fizyczne, które w tradycyjny sposób mogłyby być trudne do zobrazowania.
Koordynator projektu: Magdalena Tomeczek