W tym roku szkolnym klasa czwarta przystąpiła do projektu Politechniki Warszawskiej „Matematyka – wstęp do kariery wynalazcy”.
Celem projektu jest podniesienie kompetencji matematycznych u uczniów, a także bezpośrednie przełożenie na wyniki osiągane w szkole. Po zalogowaniu na platformę (opartą na sztucznej inteligencji) uczeń dostaje zadania, których zakres i poziom trudności na bieżąco dostosowują się do aktualnych umiejętności oraz skuteczności w rozwiązywaniu. W przypadku gdy uczeń popełnia błędy, sztuczna inteligencja podsuwa zadania pomocnicze, które nakierowują ucznia na poprawny tok rozumowania. Taki sposób pomaga zrozumieć popełnianie błędy. Sztuczna inteligencja pozwala również wykraczać poza poziom klasy czwartej w przypadku uczniów uzdolnionych matematyczne.
Platforma jest przeznaczone dla wszystkich uczniów i do każdego ucznia dobiera trudność zadań indywidualnie. Wspólnie z nauczycielem matematyki ustalono, że nowe zadania będą zadawane raz w tygodniu i czas na ich rozwiązanie wynosi tydzień. Zadania są atrakcyjne dla uczniów i cieszą się dużym zainteresowaniem. Dużym zaskoczeniem dla nauczyciela okazały się prośby i pytania typu: „A mogłaby pani zadać dodatkowe zadania dla chętnych na zeszycie online*?”. Teraz zadania dla chętnych stają się już regułą i zdecydowana większość klasy je rozwiązuje.
Anna Mrosek
*tak uczniowie nazywają platformę