Ćwiczenia oddechowe PDF Drukuj Email

Ćwiczenia oddechowe powinny być wykonywane w przewietrzonym pomieszczeniu lub na świeżym powietrzu przez około 5 minut. Ćwiczenia powinny być wykonywane od 1 do 2 godzin po jedzeniu.

Ćwiczenia oddechowe połączone z ruchami rąk, nóg i tułowia

Stań w lekkim rozkroku. Na wdech podnieś ręce na boki, na wydech powoli je opuszczaj.

Stań w lekkim rozkroku. Na wdech podnieś ręce przed siebie na wysokość ramion, na wydech powoli je opuszczaj.

Stań w lekkim rozkroku. Na wdech unoś wysoko ręce nad głowę, następnie zegnij kolana i pochyl się luźno do przodu, głośno wydychając powietrze.

 

Oddychanie brzuszno-przeponowe

Połóż się na plecach, na podłodze. Ręce trzymaj na brzuszku. W czasie wdechu unoś ręce do góry, a w czasie wydechu je opuszczaj.

Ćwiczenia oddechowe z jednoczesnym wypowiadaniem pojedynczych głosek

Udawaj syczenie węża – sycz jak najdłużej na jednym wydechu.

Udawaj szum wiatru – szum jak najdłużej na jednym wydechu.

 

Zabawy

Puszczanie baniek mydlanych

Dmuchanie balonika

Dmuchanie na piórko

Gaszenie świeczki

Dmuchanie wiatraczka

Przy tych zabawach wdech zawsze wykonuj nosem, a wydech – buzią.

 

 

 

 


bip gogolin karlubiec men kuratorium